Start of something new, kap. 1.

Chloe är en 13 årig tjej som förtillfället bor i Stockholm. Hennes bästa vän Jenna är helt beroende av sötnosen Jaden Smith. Chloe bor ihop med sina två föräldrar och sin hund Sammy. Denna sommaren kommer allting bli annorlundare än vad hon trodde. Läs vidare för att veta :)



Chloe
- VA?!, utbrast jag så högt att Sammy hoppa till. Mamma och pappa berättade precis "nyheten" som de ville berätta så länge nu.
- Ja.. Vi ville berätta i lagom tid så att vi hinner förbereda oss.
- Så.. Du.. sä-äger att vi ska till... Los Angeles i sommar?!
- Ja, bara sommaren. Vi har hyrt ett fint hus vid stranden och vi kommer att ha så kul. Du har ju alltid velat åka till USA, nu har vi chansen!
- Ja, jag har alltid velat åka med Jenna, inte bara med familjen mamma!
- Men..
- Inga men Chloe, sa pappa med en sträng röst. Upp och börja packa väskan. Vi åker om 1 vecka.
- 1 VECKA?!
- Chloe...
- Jaja, jag ska upp.
Jag gick upp till rummet med tunga steg. Jag kan bara inte fatta det här! När jag väl var i rummet tryckte jag in Jennas nummer.
- Hoppas hon tar detta bra, tänkte jag medan jag hörde signalerna.
- Hallå? Detta är Jenna!
- Hej Jenna...
- Du låter ledsen Chloe, har det hänt någonting?
- Ja.. Vi ska.. Till.. Öhh LA i sommar.
- V-aa-aa?, frågade Jenna så lågt att jag nästan inte uppfattade vad hon sa.
- Mm, jag fick precis höra nyheten av mamma och pappa.
- Men, vi har ju planerat allting till sommaren? Jag kan inte fatta det.
- Jag vet, men det är inte att jag flyttar eller så. Vi ska bara vara där 2 månder.
- Bara, mumlade Jenna.
- Jag vet, men.. JA MAMMA? Fan, mamma ropar på mig, jag ringer upp dig senare gumman.. Okej?
- Ja, det är lugnt.
- Hejdå.
- Hejdå gumman.
Veckan gick så snabbt att jag knappt uppfattade allting som hände. Dagen kom.. Den dagen jag skulle säga hejdå till min bästa vän som jag inte skulle träffa på 2 månader.. Denna sommaren kommer att bli skit..
- Jag måste åka nu, sa jag till Jenna efter att ha suttit i hennes rum de senaste 3 timmarna och snackat.
- Okej, men lova att du ringer direkt när du kommer fram, försökte Jenna säga mellan snyftningarna.
- Det ska jag. Jag lovar!
- Och om du träffar Jaden Smith, säg att vi kommer att gifta oss en dag!
- Haha det ska jag göra om jag träffar han!
Vi kramade varandra en lång stund och sen tutade pappa där nere. Vi torkade våra tårar och sa hejdå.
Hejdå Stockholm, Hej Los Angeles.

Jaden kommer att komma in i novellen, men bara inte riktigt nu :) Hoppas ni gillade det! :)


    Postat av: Anonym

det verkar jättebra! hihi längtar tills nästa

     2011-06-06 / 23:35:38

    Postat av: Anonym

inga överdrivet med jaden, som att gifta sig, kyssa o såna grejer :P

     2011-06-07 / 00:02:53

    Postat av: Anonym

jätte bra ! Försök bara att skriva lite mera på kapitlarna nästa gång! :)

     2011-06-07 / 19:27:58

    Postat av: steph

den var jätte bra johanna, längtar tills du skriver den nya!! :)

     2011-06-07 / 22:27:23

    Postat av: bieber yeah!

skit bra! längtar till nästa kapitel :)

     2011-06-08 / 14:16:54


  Namn:
   Kom ihåg mig?
  E-postadress: (publiceras ej)
  
   URL/Bloggadress:
  
  Kommentar: