Start of something new, kap. 7.

Jag vaknade av att min mobil ringde.
- Åå, vem ringer så tidigt?, sa jag och tittade på klockan.
- Hallå?, sa jag med en trött röst.
- Jaden?!?!, hörde jag.
- Chloe?
- Har du sett tidningarna och twitter?
- Nej.. Varför?
- Du kanske vill göra det..
- Vänta jag ska kolla tidningen och twitter.
Jag la tidningen jämte datorn och kollade båda samtidigt.
- Nej.. Detta händer inte..




Jaden
.
- Nej, detta händer inte.. Nej nej nej nej nej nej nej nej.
- Jaden, det hjälper inte att du säger nej hela tiden. Vad ska vi göra?
- Jag vet inte.
På framsidan av tidningen var det fullt av bilder på mig och Chloe och på twitter trendade who's jaden's new girlfriend?!. Det fanns inte roliga kommentarer där, bara elaka.
- Chloe vad du än gör, kolla inte på twitter. Logga inte ens in.
- Varför skulle jag in-.
- Gör bara inte det, okej? Snälla för min skull, försökte jag övertyga henne.
- Ja okej, jag ska inte logga in på twitter.
- Tack.
- Men du, jag måste lägga på nu. Jag ringer dig sen, okej?, sa hon.
- Okej, sa jag med besvikelse i rösten, jag hatade att lägga på när jag pratade med henne.
- Hejdå Jaden.
- Hejdå Chloe, sa jag och hon la på.
.
Chloe
.
- Hejdå Chloe, sa Jaden och jag la på.
- Fan, vad händer nu?, tänkte jag i mitt huvud. Är jag och Jaden ihop eller vadå?
Just när jag satt och grubblade för mig själv fick jag ett sms. Jag öppnade den direkt.

Well well well, what do we have here? You're trending on twitter and your pictures are in the magazines. Guess who did that? Oh wait, that was me. His fans are gonna kill you, you made a huge mistake girl. And you're messing with me now, that's not gonna end well. Kisses baby xx.
.
- Oh my God, var det enda som kom ut från min mun.
Jag har fortfarande inte berättat för Jaden att jag har fått dessa meddelanden. Jag kanske borde göra det snart, men jag vill inte att han ska bli ledsen. Jag vidarebefodrade meddelandet till Jordyn och jag fick snart ett svar tillbaka.
.
Vafan? Fortsätter hon idioten att skicka sms till dig? Jag ska söka upp henne och hemsöka henne när hon sover. Vem tror hon att hon är?
.
Tack Jordyn, jag ringer dig sen.
.
Jag kanske borde ringa Jenna, jag har inte snackat med henne på ett tag. Jag slog in hennes nummer och väntade på att hon skulle svara.
- Hallå, det är Jenna.
- Hej Jenna, det är Chloe, sa jag med en glad röst.
- Varför ringer du mig?, frågade hon med en kaxig röst.
- Varför skulle jag inte ringa dig? Du är min bästa vän..
- Mmm.
- Du, jag måste säga en sak till dig.. Men du måste lova och inte bli arg, okej?
- Beror på vad, sa hon med en dryg röst.
- Du vet ju att jag har blivit vän med Jaden.
- Mm, vad vill du komma fram till? Jag har inte hela dagen på mig.
- En gång var vi alla hemma hos Jaden och vi pussades och igår var vi på vår första dejt.., sa jag försiktigt med ganska fort.
- NI VAD?!
- Vi gick på vår för-..
- JAG HÖRDE VAD DU SA, MEN HUR FAN KAN DU GÖRA SÅ MOT MIG?
- Vad menar du "göra så mot dig"?!
- VARA IHOP MED JADEN, DU VET ATT JAG ÄLSKAR HAN. DU VET ATT JAG ÄR HANS STÖRSTA FAN!!!
- Ta det lugnt Jenna, vad ska jag göra åt saken om jag blev kär i han? Du blev kär i Jaden Smith, kändisen. Jag blev kär i Jaden Smith, personen. Du känner ju inte han, hur kan du säga så?
- Jag kan inte fatta att du säger så Chloe, jag trodde jag kände dig men jag hade fel. Hejdå, sa hon fort och la på.
.
Jag la på luren och kollade tomt framför mig. Hände precis det där? Herregud allting blir ju bara fel. Och jag hade bara 2 veckor kvar här i USA, vad kommer hända? Herregud, jag vill inte ens tänka på saken. Jag ringde upp Jaden.
.
- Hallå, det är Jaden.
- Hej Jaden, det är jag.
- Vad är det Chloe? Du låter ledsen.
- Det är jag. Vill du träffas?
- Ja såklart, vart vill du träffas?
- Jag tänkte på något café eller något.
- Visst, Starbucks om 15 minuter?
- Japp, sa jag och la på.
.
Jaden
.
- Pappa, jag går nu!
- Vart ska du Jaden?
- Jag ska till Starbucks och träffa Chloe.
- Jaha... Din flickvän alltså, sa pappa och skrattade.
- Haha nej pappa, vi är inte ihop.
- Jaja, som du vill. Men jag tror dig inte, sa han och blinkade.
- Hejdå pappaaaaaaa, sa jag och stängde dörren efter mig.
.
Det tog drygt 5 minuter och gå dit, men jag kunde inte se Chloe. Jag satte mig ner vid ett utebord sålänge och väntade på henne. Efter 2 minuter kunde jag se henne och hennes fina blonda långa hår.
.
- Hej, sa jag och log.
- Hej, sa hon och försökte le men det gick inte så bra.
- Vill du prata om det?, frågade jag medans vi satte oss ner.
- Helst inte, sa hon och skrattade. Men jag gör det ändå, för det finns något du måste veta.
.
Chloe
.
Det var dags att berätta för Jaden om smsen som jag får. Fast jag visste inte hur jag skulle berätta det.
- Jaden..
- Ja?
- Jag har fått konstiga sms på sistone.
- Vad menar du?, sa han med en förvirrad blick.
- Från någon som antagligen är ditt fan.
- Okej, men vad menar du...?, sa Jaden som var väldigt förvirrad.
- Skitsamma, jag visar dig bara, sa jag och tog upp mobilen.
Han kollade på mig med en förvirrad blick. Jag tog upp konversationerna och visade. Det gick inte att beskriva hans ansiktsuttryck.

Kommentera så blir jag glad!! :D


    Postat av: Anonym

OMG VAD BRA!!!

     2011-11-14 / 19:30:36

    Postat av: Frida

As grym novell! Men en sak fattar jag inte, det stod i den hära texten att hon bara skulle vara kvar i USA i 2 veckor till, hade inte hon flyttat till USA? ;)



Aja grym novell verkligen! 

     2011-11-14 / 19:52:30

    Postat av: Lovisa

Jätte bra skriv mer;)

     2011-11-20 / 00:43:32

    Postat av: jadenator

VARFÖR TAR DET SÅ JÄVLA LÅNG TID MELLAN KAPITLERNA?

INTE ALLS KUL AT LÄSA LÄNGRE;(

     2011-12-06 / 22:09:25

    Postat av: nu får ni

BÖRJA SKRIVA PÅ ETT NYTT KAPITEL!<3

     2012-01-13 / 22:15:08

    Postat av: Emma

Hej jag börja läsa idag jätte bra novell! skulle vara kul om du skrev fler ;) Kram från mig

     2013-07-03 / 17:42:37


  Namn:
   Kom ihåg mig?
  E-postadress: (publiceras ej)
  
   URL/Bloggadress:
  
  Kommentar: