Start of something new, kap. 4.

- Hej, jag är tillbaks från toan.
- Hej kusin, sa Josh till mig och vi gjorde vårt speciella handslag.
- Vem var snyggingen som ni pratade med precis?
- Öh.. Umm, det får du reda på snart!, sa Jordyn lite nervöst.
- Okej visst, hon var faktiskt fin.
- Mmm, mumlade Jordyn.
.
Kan man bli kär vid första ögonkastet? För jag tror jag precis blev kär i toalettjejen. Jag loggade in snabbt på Twitter och tweetade: I think I'm in love.. It was love at first sight. I just have to find out who this girl is. Wish me luck!



Jaden
- Vad gör du?, frågade Josh mig.
- Inget.. Tweetar lite bara.
- Om du bara tweetar... Varför har du ett sånt stort smile på ansiktet?
Jag tittade upp..
- Okej okej, sa jag och visade Josh vad jag hade tweetat.
- "I think I'm in love..", citerade Josh mig.
- Är du kär i henne Jaden?, frågade Josh mig.
Alla slutade prata och kollade på mig.
- Love at first sight, sa jag och gav ett litet leende.
- Awwwwwwww, sa hela bordet och kollade på mig.
- Vad awwwwar ni åt?, frågade någon bakom mig och gav ett litet skratt.
Jag kollade bakom mig och mitt hjärta hoppade över ett slag. Där är hon. Hon är så vacker..
.
Chloe
Jag hörde alla på bordet säga: "awwwww" och kolla på någon.
- Vad awwwar ni åt?, frågade jag och skrattade.
Precis då vänder sig han om. Han jag såg vid toaletterna. Men jag har sett han någon annanstans. Han ställde sig upp.
.
- Hej, jag heter Jaden Smith, sa han och räckte fram sin hand.
Just det! Nu vet jag varför han är så bekant. Det var Jaden Smith!! Men som tur var blev jag inte galen och började skrika som Jenna hade gjort.
- Hej, jag heter Chloe Andersson.
- Fint namn du har, sa Jaden och log.
- Tack, sa jag och log ännu mer.
Jordyn ropade på mig.
Han satte sig på sin plats och jag gick och satte mig brevid Jordyn, alltså mittemot Jaden. Vi satt där jättelänge och jag märkte att Jaden kollade väldigt mycket på mig. Jag lutade mig mot Jordyn.
.
- Jordyn är det bara jag, eller kollar Jaden väldigt mycket på mig?
- Det är inte bara du, sa hon och log.
- Vad menar du?, sa jag och log fast jag visste vad hon menade.
- Jag och Chloe kommer snart, vi ska bara ta lite frisk luft, sa Jordyn och drog med mig ut.
- Seriöst, vad menade du?, sa jag och log ännu mer.
- När du var på toa så kallade Jaden dig för "snygging" och sa att du var "fin". Dessutom borde du nog kolla vad han tweetade för någon timma sedan.
.
Jag tog snabbt upp min mobil  i chock efter vad Jordyn hade sagt och klickade snabbt upp twitter. Jag gick in på Jadens profil och läste det senaste tweetet. Han måste skämta, eller så menar han verkligen inte mig! "I think I'm in love.. It was love at first sight. I just have to find out who this girl is. Wish me luck!" läste jag högt.
- Herregud, var det enda som kom ut min mun.
- Tycker JADEN SMITH att jag, en vanlig tjej från Sverige... Är snygg? Är han kär i mig?!
- Antagligen, sa Jordyn.
Vi stod där ute ett tag och jag fortsatte att säga "herregud" hela tiden tills någon öppnade dörren och kom ut.
- Hej tjejer, sa Jaden.
Jag fick en chock när jag hörde hans röst. Jag vände mig om och försökte le, men det gick nog inte så bra.
- Hej!, sa jag.
- Josh ville att jag skulle komma ut hit och se hur det gick med er två.
- Hehe vi ska in nu, sa Jordyn och vi gick alla in.
.
Efter yttligare 2 timmar inne på Starbucks bestämde vi oss för att gå hem till Jaden och kolla på en skräckfilm. Jag var lite nervös eftersom jag skulle hem till Will Smith!! Dessutom så känner jag inte de, så det kändes lite konstigt. Men jag gick med på det. Men jag måste berätta för Jenna. Hon kommer flippa ur! När vi äntligen var framme så öppnade Jaden dörren och vi steg in i det finaste huset jag någonsin har sett.
- Hej, vi är här!, skrek Jaden.
- Jag kommer, sa en mansröst. Jag gissar på att det är Will?
- Hallå allihopa!, sa Will och gjorde high-five med alla. Men han stannade när han kom fram till mig.
- Hej, jag tror inte vi har träffats. Jag heter Will Smith och jag är Jadens pappa.
- Hej, jag är Chloe Andersson och jag är vän med detta gänget, sa jag och skakade hand med Will.
- Trevligt att träffa dig Chloe.
- Detsamma, sa jag och log.
Will började prata lite med Jaden så jag passade på att logga in på twitter och tweeta: "Just met Will Smith. Best day ever!! :D xx".


.
- Jaden?, sa jag och hoppades att han skulle höra mig.
- Ja?, sa han och log.
- Finns det något rum jag kan låna för att ringa snabbt?
- Ja, klart!, sa han och började gå upp för trappan. Jag gick efter han.
- Här, sa han och öppnade dörren. Du kan snacka i mitt rum.
- Tack så mycket!, jag och log.
Han log tillbaka och stängde dörren. Jag slog Jennas nummer och ringde upp henne.
- Hallå?
- Du kan aldrig gissa var jag är just nu!
- Chloe?
- Bara gissa!
- Hm.. Jag vet inte. Hollywood skylten?
- Nej, men jag kan säga att jag precis har träffat Will Smith i hans hus.
- ÄR DU HEMMA HOS JADEN?!, skrev Jenna.
- Jaaaaa, sa jag.
- OH MY GOD, OH MY JADEN, OH MY GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD!, skrek Jenna så högt att jag fick ta bort mobilen från mitt öra så att jag inte fick skador.
- HAR DU TRÄFFAT JADEN ÄN?!?!?!?!, skrek hon ännu högre.
- Det är faktist en rolig historia.. Hehe, sa jag och skrattade nervöst. Jag visste inte hur jag skulle berätta detta för henne.
- Vadå?!
- Kolla Jadens twitter innan jag berättar.
- Okej, vänta lite. Hon blev helt plötsligt tyst.
- Jenna?
- Ja?
- Det är mig han snackar om. Han kallade mig för snygging och sa att jag var fin.
- Vad menar du? Menar du att Jaden är kär i dig? När träffade du ens han för att han ska vara kär i dig?!?!, sa Jenna argt.
- Jag träffade han idag på Starbucks, så jag och hans/mina kompisar satt och pratade i flera timmar. Så berättade Jordyn allting för mig.
- Du är omöjlig, sa Jenna och la på luren.
- Jenna? Jenna?!
Jag satte mig på Jadens säng.. Hon tog det inte lika bra som jag önskade att hon skulle göra.
.
Jaden
Jag gick upp för trappan för att berätta för Chloe att vi skulle starta filmen när jag hörde henne prata.
"- Kolla Jadens twitter innan jag berättar.
- Jenna?
- Det är mig han snackar om. Han kallade mig för snygging och sa att jag var fin.
- Jag träffade han idag på Starbucks, så jag och hans/mina kompisar satt och pratade i flera timmar. Så berättade Jordyn allting för mig. Jenna? Jenna?!".
.
Sedan blev det tyst. Jag hörde att hon satte sig ner. Fan, hon vet att jag gillar henne. Jag ville berätta för henne men hon vet redan. Jag öppnade försiktigt dörren.
- Så du vet att jag gillar dig?, sa jag och hon kollade upp på mig.

Kommentera gärna vad ni tyckte och ge ideer till nästa kapitel :D


    Postat av: Lovisa

Hej jätte bra novell och så älskarden!! Men är det inte så att chloe och jenna kommer från sverige? Eller äf der bara chloe? Men ialla fall om nu båda kommer från sverige så borde dom ju prata svenska med varandra och då kAn jue jaden inte förstå vad dom säger eftersom jag tror att han inte kan svenska... Eller så har jag missupfattat allt...;) älskar erAn blogg!! Firtsätt med novellen den är jätte bra! Hehe en liten lång kommentar...:D

     2011-09-18 / 22:25:26

    Postat av: Miyra

Men guuuud!! dååålig updatering!!!!

blöh...

     2011-09-21 / 21:00:19


  Namn:
   Kom ihåg mig?
  E-postadress: (publiceras ej)
  
   URL/Bloggadress:
  
  Kommentar: