Start of something new, kap. 5.

Jag gick upp för trappan för att berätta för Chloe att vi skulle starta filmen när jag hörde henne prata.
"- Kolla Jadens twitter innan jag berättar.
- Jenna?
- Det är mig han snackar om. Han kallade mig för snygging och sa att jag var fin.
- Jag träffade han idag på Starbucks, så jag och hans/mina kompisar satt och pratade i flera timmar. Så berättade Jordyn allting för mig. Jenna? Jenna?!".
.
Sedan blev det tyst. Jag hörde att hon satte sig ner. Fan, hon vet att jag gillar henne. Jag ville berätta för henne men hon vet redan. Jag öppnade försiktigt dörren.
- Så du vet att jag gillar dig?, sa jag och hon kollade upp på mig.



Jaden

- Öhh.. Hm.. Aa, typ hehe, sa Chloe och skrattade lite nervöst. Det där skrattet jag älskade.
- Jaha... Jag hoppades att jag skulle berätta det till dig, men någon har redan hunnit före mig.
- Haha Jordyn. Men du berättade det också på ett sätt.
- Hur menar du?, frågade jag.
- Din twitter, sa Chloe och skrattade.
- Jaha det! Hahaha, tänkte inte på det.
Hon log och jag smälte inombords. Varför är hon så vacker?
- Jag måste säga en sak till dig, sa Chloe nervöst och seriöst.
- Prata på, sa jag och log.
- Öhh, jag g-...
Josh öppnade dörren.
- CHLOE OCH JADEN ANROPAS TILL JADENS VARDAGSRUM!!
När Josh såg att vi satt så nära varandra stannade han och kollade på oss med en förvirrad blick.
- Awwwww, vad pratade ni två om när jag inte var här?, sa Josh och satte sig mellan mig och Chloe med sina armar runt omkring oss.
- Josh.., sa jag och kollade seriöst på han.
- Ja?, sa han med ett flin på ansiktet. Vi ska kolla på film nu, sa han och drog med oss ut.
Vi följde efter han, men jag önskar bara att Chloe hann berätta det hon skulle berätta för mig.
Chloe

Josh gick framför oss nerför trappan och jag och Jaden gick bakom. Jag sneglade åt Jadens håll och såg att han tittade på mig. Jag kollade generat bort.
- Okej, nu när ungarna är här.. KAN VI SNÄLLA BÖRJA KOLLA PÅ FILMEN?!, sa Josh.
- Jaaaaaa snälla, instämde Jordyn och Sam (har inte nämnt Sam förrut men hon är en av gänget).
- Jag ska bara höra med Moises om han ska kolla med oss, sa Jaden och tog upp sin mobil.
- Vem är Moises?, frågade jag Jordyn.
- Jadens bästa vän sen de var typ 1 år, sa Jordyn och skrattade.
Jag skrattade medan jag iakttog Jaden när han pratade på telefon. Är jag kär i han?, frågade jag mig själv.
- Moises kommer om 5 minuter, vi väntar på han va?, frågade Jaden.
- Inte om det tar mer än 5 minuter, sa Jordyn otåligt.
.
Exakt 5 minuter efter det knackade det på dörren. När Moises kom in hörde jag honom säga: "Daaaamn, vem är snygging som står i köket?". Eftersom jag stod i köket så antog jag att han pratade om mig?
- Håll käften, hörde jag Jaden säga.
Jag log för mig själv. Är Jaden avundsjuk? Någon väckte mig från mina dagdrömmar, det var Jaden.
- Chloe? Vi ska börja filmen.
- Ojj, hehe aa jag kommer, sa jag och hämtade drickan med mig.
.
Jag satte mig på soffan och blev jätteglad när Jaden kom och satte sig på min höger sida. En halvtimma hade gått av filmen och den var redan läskig. Varje gång det kom något läskigt så gömde jag mig i Jadens famn och han verkade gilla det. Eftersom varje gång jag gjorde det så höll han mig hårdare och log. Vid filmens slut vände sig Jaden mot mig.
- Jag dör snart, vad var det du ville säga innan?, sa han och lät väldigt otålig.
- Haha kan du inte vänta lite, tills vi är ensamma?
- Ingen hör om du viskar, sa Jaden och blinkade.
- Okej visst.. Det jag tänkte säga innan var att.. Jag gillar dig också, sa jag försiktigt.
Jaden log och kollade in i mina ögon: "Jag med". Jaden lutade sig mot mig och jag lutade mig mot honom. Helt plötsligt satt jag och Jaden och pussades. Båda avslutade den och kollade på varandra. Jag la mitt huvud i hans knä och fortsatte filmen. Jag var den gladaste flickan i världen just nu.
.
Jag vaknade av att någon pussade mig på pannan. Jag öppnade ögonen och såg Jadens fina ansikte framför mig, jag log.
- Hej.., sa han och log.
- Hej, sa jag med en väldigt trött röst. Jag kollade runt i vardagsrummet men ingen var där förutom den finaste killen i världen.
- Var är alla?, frågade jag och satte mig upp.
- Alla gick hem, du somnade typ 3 timmar på mitt knä, sa han och skrattade medan han städade lite.
- Hehe oj förlåt, jag visste inte ens att jag var trött.
- Nää det är lugnt, det var kul.. Du var gullig när du sov, sa Jaden och blinkade.
- Haha är det ett skämt?
- Nej, sa Jaden och log och jag log tillbaka.
Betyder detta att jag och Jaden är ihop? Neej, det var bara en kyss.. Elller?
Helt plötsligt vibrerade det till i min ficka. Jag tog upp min mobil och blev chockad av smset som jag såg. Jaden såg mig.
- Chloe vad är det?
Jag svarade inte. Han kom fram och läste smset.
"I know what you did with Jaden yesterday, and if you do it ever again.. Well you don't wanna know what's going to happen if you do it again. He's mine, and you're not gonna ruin this.. Understand? Or I'll hurt you.. Kisses baby xx"

Uh-oh vem var det som skickade smset till Chloe? Kommentera :D


    Postat av: Jaden 4-ever

jag tror det är jenna elr Josh

     2011-09-24 / 17:31:51

    Postat av: Lynna

Meeeeer!!

     2011-09-24 / 19:00:35

    Postat av: Saga

Mer !

     2011-09-24 / 22:03:38 URL: http://sagasmith.blogg.se/

    Postat av: willyna

när kmr nästa del?

     2011-09-25 / 18:46:25

    Postat av: fanny

pls skriv meeer!!!

     2011-09-27 / 19:54:30

    Postat av: anna

när kommer nästa kapitel igentligen?

     2011-09-29 / 20:40:00

    Postat av: sahra

Det är synd att ni skriver en sådan bra novell men att det tar lång tid emllan åt ;( <3

     2011-09-30 / 16:31:57


  Namn:
   Kom ihåg mig?
  E-postadress: (publiceras ej)
  
   URL/Bloggadress:
  
  Kommentar: