Start of something new, kap. 2.

- Och om du träffar Jaden Smith, säg att vi kommer att gifta oss en dag!
- Haha det ska jag göra om jag träffar han!
Vi kramade varandra en lång stund och sen tutade pappa där nere. Vi torkade våra tårar och sa hejdå.
Hejdå Stockholm, Hej Los Angeles.

Jag kollade ut geonom fönstret. Det börjarde små regna.
- Typiskt Sverige, tänkte jag.
Jag kände att någon petade på mig.. Jag öppnade sakta ögonen, oj jag måste ha somnat!
- Komigen gumman, vi är framme, hörde jag pappa säga.
- Jag samlade ihop allting som var jämte mig och gick ut ur bilen.
- Behöver du hjälp med det där pappa?
- Nej det är ingen fara. Ta bara din väska så jag tar jag min och din mammas.
Jag mumlade bara till svars. Vi började gå mot ingången i Arlanda. Jag tog en sista blick på Sverige innan jag gick in..
- Undrar hur denna sommaren kommer att bli, tänkte jag.
De två timmarna gick väldigt snabbt och helt plötsligt satt vi i flygplanet.
.
- Vill du ha någonting mer?, frågade flyvärdinnan mig.
- Nej tack, det är bra så.
Jag vände mig om och satte på låten Never Say Never, jag gillar inte den så mycket men den har ett bra budskap.. Och Jenna tvingade mig att lyssna på den för att hennes sötnos Jaden Smith sjunger i den.
.
Timmarna rullade på sakta och jag var rastlös. Jag visste inte vad jag skulle göra. Vi hade fyra timmar kvar på detta flygplanet. Vi hade åkt i drygt 11 timmar. Jag kollade runt i flyplanet för att kolla på alla människor. Några barn kollade på en tecknad film. En gubbe och en gumma sov jämte varandra. En kille försökte att ragga på en tjej, haha lycka till! Medan jag kollade runt så kände jag att jag var tvungen att gå in på toa. Det var en lång kö så jag orkade inte vänta. Jag gick tillbaka till min plats och försökte sova.
- Chloe? Chloe?
- Mmm..?
- Vi ska landa nu, ta på dig bältet, sa mamma.
- Jag gjorde som hon sa och kollade ut genom fönstret. Gud vad vackert LA var.
.
Vi var utan för LAX och försökte få tag på en taxi, det var nästan omöjligt. Till slut stannade en taxi och vi hoppade på. Pappa sa adressen och vi var framme på 10 minuter. Vi steg in i lobbyn och det var den vackraste lobbyn jag har sett i hela mitt liv. Vi var på Hotel Hilton LA.
Några dagar gick och vi hade det underbart.
- Du mamma?
- Ja Chloe?
- Får jag gå ut lite och promenera?
- Hm..
- Snälla mamma, jag vill se hur LA ser ut!
- Mm, okej visst! Men om du inte är tillbaka om en timma så ringer jag polisen!
- Jaja mamma, jag ringer dig om det händer någonting!
- Okej, ta det försiktigt.
- Jaaaa mamma!, sa jag och stängde dörren.
.
Äntligen får jag se LA själv! Jag stoppade i hörlurarna och lyssnade på Never Say Never igen. Jag var beroende av den låten och jag hade redan lärt mig Jaden's rapp i låten. När den äntligen kom sjöng jag med.
- Now he's bigger than me, taller than me and he's older than me and stronger than me..
- I was born from two stars and the moon's where I land.
Jag såg en tjej stå vid en butik och jag hade så lust att dricka något på Starbucks. Jag får väl fråga henne då.
- Ursäkta?
- Ja?, sa tjejen och vände sig om.
- Jag undrar var Starbucks ligger, kan du hjälpa mig är du snäll?
- Ja visst, jag ska också dit.. Ska vi gå tillsammans?
- Aa visst.
.
Det visar sig att tjejen hette Jordyn och hon är faktiskt ganska snäll. Det tog ungefär 5 minuter att gå dit och Jordyn såg sina vänner och vinkade.
- Du kan komma och sitta med oss om du vill.
- Mm jag vet faktiskt inte, jag känner ju inte dina kompisar.
- Men det är lugnt, dom är snälla.
Jag följde med och vi satte oss. Hennes kompisar var lika snälla som Jordyn. Helt plötsligt frågade Josh en fråga...
- Gillar du Jaden Smith?
- Hmm.. Han är ju bra och så, men jag är inte direkt hans största fan som min bästis!
- Hehe okej, sa Josh och hade ett konstigt uttryck på ansiktet..
Hmm, undra vad det är med han..


Lite tråkigt men Jaden kommer med väldigt snart! Oroa er inte, jag har inte glömt Jaden ;)


    Postat av: ELin

Hej don berättelse är skit bra ! :D Skriv mer ! <3

     2011-06-08 / 18:31:50 URL: http://doyoulovejustinbieber.blogg.se/

    Postat av: Adde

meer <3

     2011-06-08 / 19:50:23 URL: http://beliebeer.blogg.se/

    Postat av: Eveline

Du är jätteduktig Johanna! Mer :)! <3

     2011-06-08 / 23:48:49 URL: http://evelineberg.blogg.se/

    Postat av: Larisa

meeeeer!

     2011-06-09 / 15:45:58


  Namn:
   Kom ihåg mig?
  E-postadress: (publiceras ej)
  
   URL/Bloggadress:
  
  Kommentar: