Start of something new, kap. 6.

Jag vaknade av att någon pussade mig på pannan. Jag öppnade ögonen och såg Jadens fina ansikte framför mig, jag log.
- Hej.., sa han och log.
- Hej, sa jag med en väldigt trött röst. Jag kollade runt i vardagsrummet men ingen var där förutom den finaste killen i världen.
- Var är alla?, frågade jag och satte mig upp.
- Alla gick hem, du somnade typ 3 timmar på mitt knä, sa han och skrattade medan han städade lite.
- Hehe oj förlåt, jag visste inte ens att jag var trött.
- Nää det är lugnt, det var kul.. Du var gullig när du sov, sa Jaden och blinkade.
- Haha är det ett skämt?
- Nej, sa Jaden och log och jag log tillbaka.
Betyder detta att jag och Jaden är ihop? Neej, det var bara en kyss.. Elller?
Helt plötsligt vibrerade det till i min ficka. Jag tog upp min mobil och blev chockad av smset som jag såg. Jaden såg mig.
- Chloe vad är det?
Jag svarade inte. Han kom fram och läste smset.
"I know what you did with Jaden yesterday, and if you do it ever again.. Well you don't wanna know what's going to happen if you do it again. He's mine, and you're not gonna ruin this.. Understand? Or I'll hurt you.. Kisses baby xx"



Chloe

Jag var bara tyst, jag visste inte vad jag skulle göra eller säga. Jag försökte få ut orden men det gick inte, jag fortsatte att strirra på mobilen. Jag kollade på Jaden. Han hade samma reaktion som mig.
- Är d-dd-du i-i-?
Jag fick inte ut orden och han var bara tyst. Jag försökte samla mig.
- Är du.. Ihop med någon?
- Vaa? Nej, nej det är jag inte..
- Varför skrev personen då "he's mine and you're not gonna ruin this"?
- Jag vet inte, det måste ha varit någon som är avundsjuk. Jag vet inte varför någon skulle skriva så till dig, jag vet inte seriöst.
- Det måste ha varit någon som var med oss, hur kunde den annars veta att vi... Öhh, hehe. Ja du vet.
- Jag vet inte, sa Jaden med en funderande blick men jag såg att han log.
- Vet du vad? Jag, jag.. Öhh, måste gå nu hejdå, sa jag snabbt och tog alla mina grejer och skyndade mig mot dörren.
- Vänta Chloe, sa Jaden och sprang efter mig.
- Vad är.., jag hann inte avsluta min mening innan hans läppar nuddade mina.
.
Jag log och sprang ut. Jag blir bara mer och mer kär i Jaden, fan detta är inte bra. Jag skyndade mig hem så att mina föräldrar inte skulle bli oroliga. Jag gick in i vår svit.
- Mamma? Pappa?
- Ja gumman?, hörde jag från köket.
- Förlåt för att jag inte ringde igår, men jag somnade hos Jaden. Förlåt förlåt förlåt.
- Men gumman, det är okej. Jaden ringde hit och sa att du hade somnat och han ville inte väcka dig.
- Jaha gjorde han?, frågade jag och log.
- Ja, han verkar vara en bra kille, sa pappa och blinkade.
Jag log tillbaka och gick till mitt rum, jag ska ringa Jaden. Precis när jag skulle trycka på "ring" så började min mobil ringa.
- Hallå?
- Hej Chloe, det är Jaden.
- Åå hej Jaden, jag skulle precis ringa dig. Jag ville bara tacka dig för att du ringde mina föräldrar, de sa att du inte ville väcka mig haha.
- Hehe det är lugnt och jag sa ju att du var gullig när du sov.
- Haha okej, men jag ville bara tacka dig.
- Det är lugnt.. Men du...?, sa Jaden och tvekade.
- Ja?, sa jag.
- Jag hann inte fråga dig innan eftersom du gick iväg så snabbt, men skulle du vilja....?
.
Jaden
- Men du...?, sa jag och tvekade.
- Ja?, sa Chloe med sin fina röst.
- Jag hann inte fråga dig innan eftersom du gick iväg så snabbt, men skulle du vilja.....?, jag tvekade.
- Vilja vadå?, frågade hon och jag smälte mer och mer varje gång hon pratade.
- Skulle du vilja gå ut på dejt?, sa jag lite långsamt.
- Öööh... Visst när?, sa hon med en glad röst.
- Kan du ikväll?, frågade jag och hoppades att hon kunde.
- Ja, det kan jag, sa hon och lät glad.
Gud vad glad jag är just nu, jag har aldrig varit såhär glad förr.
- Jag kommer och hämtar dig klockan 7, är det lugnt?
- Ja, det är lugnt.
- Okej, vi ses sen. Hejdå.
- Hejdå, sa hon och la på.
.
Jag ringde direkt upp Josh efter att jag la på luren.
- Hallå?, svarade Josh.
- Gissa vad som händer ikväll?
- Jag vet inte...? Du ska spela FIFA?
- Nej.. Jag ska på dejt.
- På dejt, med vem?!?!, frågade Josh.
- Chloe.., sa jag och log fast han inte kunde se mitt leende. Varje gång någon eller jag sa hennes namn log jag automatiskt. Jag kunde inte låta bli.
- Wow, goda nyheter! Jag måste gå nu, men lycka till ikväll! Ni är söta tillsammans.
- Haha tack, hejdå.
- Hejdå, sa Josh och la på.
Jag passade på och logga in på twitter och tweeta: "Gonna be a special night today with C. can't wait <3"
.
Chloe

- HERREGUD JORDYN, VAD SKA JAG HA PÅ MIG?!
- Chloe, chilla lite.. Klockan är 3, du har 4 timmar på dig. Chilla lite.
- JAG KAN INTE CHILLA, JAG VET INTE VAD JAG SKA HA PÅ MIG OCH JAG VET INTE HUR MITT HÅR SKA SE UT!!!
- CHILLA KVINNA!! GÅ OCH SITT VID DATORN OCH JAG VÄLJER NÅGOT!!, sa Jordyn och tog tag i mig.
- Okej, okej.. Förlåt, sa jag och satte mig vid datorn och tryckte upp twitter.
Jag läste tweetet som Jaden hade tweetat "Gonna be a special night today with C. can't wait <3". Jag satt och tänkte efter länge vad jag ska svara. Tillslut svarade jag "can't wait for tonight.. gonna be something special J <3".
.
3 timmar senare var jag fixad och klar.
- Tack Jorydn, så mycket för att du fixade mig. Jag kunde inte klarat det utan dig.
- Det är lugnt, that's what best friends are for, sa hon och kramade mig.
Helt plötsligt fick jag ett sms. Jag tog upp mobilen och hoppades på att det skulle vara Jaden.

"A little birdie told me that you're going on a date with Jaden soon. If I was you, I wouldn't do it.. Anyways, that's your choice. Kisses baby xx"

Jag visste inte vad jag skulle säga, så det var Jordyn som bröt tystnaden.
- Asså vem är det som skickar sånna sms till dig?
- Jag har ingen aning, sa jag tyst.
- Bry dig inte om den personen Chloe, det är säkert någon som är avundsjuk på dig och Jaden.
- Mm...
Jordyn kollade ut genom fönstret.
- Jaden har kommit nu!
- Jag kommer, sa jag och glömde att jag ens har fått det smset.
Jag sa hejdå till Jordyn och mina föräldrar och gick ut.
- Wooooow, sa Jaden när jag kom ut.
- Hej Jaden, sa jag och vi kramades.
- Du är jätte vacker.
- Tack, sa jag och klev in i den stora svarta limousinen.

Kommentera vad ni tyckte och ideer om vad som ska hända i nästa kapitel :D




    Postat av: Emma

Skit braaaa!!! När kommer nästa del del ut?

     2011-10-02 / 22:08:10

    Postat av: samira

Hallå när kommer nästa del ut §§§

     2011-10-09 / 18:10:27

    Postat av: coco

jätte bra:) när kommer nästa del, vill ha den nuuu!!!

     2011-10-11 / 20:32:47

    Postat av: Anonym

MEN HALLÅ NÄR KOMMER NÄSTA DEL UT

btw vad är det löna att börja på en novell och sedan skita i den ?

     2011-10-18 / 20:52:32


  Namn:
   Kom ihåg mig?
  E-postadress: (publiceras ej)
  
   URL/Bloggadress:
  
  Kommentar: